Poprzedni temat «» Następny temat
RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie
Autor Wiadomość
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-14, 22:08   RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

Cześć, mam problem ze swoim RS6 i poproszę Was o pomoc.

Wymieniłem nie dawno nastawnik wałka rozrządu w lewej głowicy (bo grzechotał przy rozruchu). Przed naprawą i krótko po niej z autem nie było żadnych problemów, na komputerze żadnych błędów.

Po przejechaniu kolejnych 300 kilometrów od naprawy auto zaczęło podszarpywać, zaczęły falować obroty i nie zawsze chciało przyspieszać (czasami dobrze, a czasami jakby nie mógł zaskoczyć). Pojawiły się błędy: niewiarygodny sygnał z przepływomierzy, nie prawidłowy skład mieszanki (na obydwu bankach, początkowo za bogata, potem też błąd za uboga) oraz nieprawidłowy sygnał obciążenia silnika.

Po podłączeniu komputera zauważyłem za niskie wskazania z przepływomierzy, szczególnie lewego na wolnych obrotach oraz na jałowym biegu na nie co wyższych też (czasami lewa przepływka pokazywała wartość bliską zero, a zazwyczaj 1, 2 g/s mniej niż prawa). W trakcie jazdy zazwyczaj lewy przepływomierz pokazywał nieco więcej niż prawy.

W trakcie jazdy obserwowałem wartości ciśnienia doładowania. Czasami wartość aktualna pokrywała się ze specified boost pressure, a czasami, gdy przyspieszałem na 4 biegu od 2500 obr wartość aktualna była o 200 mbar niższa niż wymagana (dopiero po przekroczeniu 4000 obr te wartości zazwyczaj się pokrywały.

Zauważyłem też dość wysoką wartość obciążenia silnika (Engine Load) czasami około 20% na wolnych obrotach.

Poniżej log na szybko:
Grupy 002, 062, 115: http://vaglogi.pl/log-002...xT2a.html (RS6)

Podpowiedzcie mi proszę, od czego zacząć szukać problemów, ewentualnie jakie kanały porządnie zlogować, aby wyjaśnić o co tutaj chodzi.

Pozdrawiam i liczę na Wasze wskazówki.
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
emay 


Model: S4 B5
Silnik: 2.7 BiTurbo
Rocznik: 1998
Moc: 458 KM/570 Nm
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 1308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-15, 08:26   

Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz skoro po tym auto zaczęło kulać to może coś źle poskładali.
_________________
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=6394
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 822
Skąd: ozorków
Wysłany: 2019-09-15, 10:43   

Moze zle przeplywka weszla w mocowanie. Tam jest uszczelka moze tam zerknij.
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-15, 14:21   

emay napisał/a:
Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz

Sam robiłem ;-)
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
marcin8585 

Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 BI-TURBO
Rocznik: 2003
Moc: 450
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 204
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-15, 21:33   

to samo mialem, prawktycznie i dokladnie to co mowi Kurpiu, mialem zle wcisniete przeplywki i caly air box wystawal za wysoko i zwyczajnie lapalo lewizne, ale to pierwsze o czym mi powiedzial i okazalo sie trafne hyhy
 
 
nivek 


Model: RS6 C5+GT-R
Rocznik: 2002+2015
Moc: 520+550
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: z Ameryki
Wysłany: 2019-09-17, 21:17   

ewidentnie przepływomierz
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-07, 21:20   

Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...

Będzie dla innych:



Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)

Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło :lol:


(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)

_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
  
 
 
marcin8585 

Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 BI-TURBO
Rocznik: 2003
Moc: 450
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 204
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-09, 17:33   

te gumeczki tez zamawialem, daj na jakis smar od srodka delikatnie zeby nie wcisnac ich w srodek kolektora, bo czesto tak mi sie dzialo zanim nie zastosowalem tego patentu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2012 by SportAudi.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Fora, strony, sklepy internetowe: e-Matteo.pl Create by: ziomekDesign