Poprzedni temat «» Następny temat
[RS6 C5] Wymiana filtra oleju - jak?
Autor Wiadomość
qba_wawa 


Model: RS6 C5 ABT
Silnik: 4.2 BiTurbo
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-03, 23:16   [RS6 C5] Wymiana filtra oleju - jak?

Szanowni,
czy ktoś z Was zna dobry patent na wymianę filtra oleju w RS6 C5?
Dostęp jest trudny i mało jest miejsca.
Dużo trzeba rzeczy po drodze zdemontować?
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-04, 02:20   

Najlepszy dostęp jest gdy zdemontujesz rurę od intercooler'a oraz odkręcisz stabilizator od sanek i pociągniesz go w dół.

Wtedy filtr oleju wyciągniesz bez problemu dołem.

Jakim olejem chcesz zalać auto ?
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
qba_wawa 


Model: RS6 C5 ABT
Silnik: 4.2 BiTurbo
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-04, 06:56   

Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.
 
 
volski1 

Model: s3 s4 s6
Silnik: 1.8t 2.7t 4.2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 154
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2019-05-04, 18:29   

Olej dobry, a co do wymiany to ja opuszczam tylko stabilizator.
 
 
qba_wawa 


Model: RS6 C5 ABT
Silnik: 4.2 BiTurbo
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-04, 18:38   

To przy okazji zapytam.
Teraz mam zainstalowany filtr oleju K&N. Kontynuować?
 
 
volski1 

Model: s3 s4 s6
Silnik: 1.8t 2.7t 4.2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 154
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2019-05-04, 19:18   

Filtr oleju kupuje w ASO dedykowany do tego silnika. Aftermarkietowy filtr oleju np. KNECHT ma ten sam numer do silnika 4.2tt jak i do 1.8 tak że trochę się martwię o przepływ i dla spokojnej głowy biorę z aso (87zł).
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-04, 23:17   

volski1 napisał/a:
ja opuszczam tylko stabilizator.


Rura od IC nie przeszkadza jakoś bardzo, ale zawsze jest oblana olejem, dlatego ją wyciągam.
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
marcin8585 

Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 BI-TURBO
Rocznik: 2003
Moc: 450
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Łódź

Wysłany: 2019-05-05, 08:16   

knecht to jest ten sam filtr, on idzie na pierwszy montaż, zbiorniczek wyrównawczy też pasuje do passata 1.9 i jaka to różnica?
 
 
nivek 


Model: RS6 C5+C7+AMG
Rocznik: 2002+2014
Moc: 520+560+612
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 30
Skąd: z Ameryki
Wysłany: 2019-05-05, 08:26   

W ASO też ten sam filtr montują do 1.8 i do 4.2tt. A jak nie mają na stanie to montują Ci Filtrona z Inter Carsu.

[ Dodano: 2019-05-05, 08:41 ]
qba_wawa napisał/a:
Pomysł padł na Millersa CFS 10w60.

Może i dobry olej, ale nie spełniający normy VW 502.00 i niezgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta. Sam Millers też nie wskazuje go jako właściwy olej tego silnika
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-05, 12:21   

Zastanów się nad CFS 5w40 NT+
Jak pisze producent, jest to olej "Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30"
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
qba_wawa 


Model: RS6 C5 ABT
Silnik: 4.2 BiTurbo
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 13:04   

Tu jest opis CFS 10W60: https://www.millersoils.p...kowe/cfs-10w60/

A tu opis CFS 5w40 NT+: http://www.millersoils.pl...we/cfs-5w40-nt/

I szczerze mówiąc nie widzę takich różnic, aby powiedzieć, że to jest niewłaściwy olej do RS6.

A norma VW 502.00 to tak właściwie niewiele mówi co ta ma być za olej.
 
 
Immo 


Model: A8 D3
Silnik: 4.2 TDI
Rocznik: 2007
Moc: 360
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 285
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-07, 14:55   

Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami
 
 
qba_wawa 


Model: RS6 C5 ABT
Silnik: 4.2 BiTurbo
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-07, 15:27   

Immo napisał/a:
Ja tam widzę ogromne różnice w lepkości kinematycznej przy 40 i 100 st. C między obydwoma olejami


Sugerujesz zatem aby następnym razem wlać CFS 5W40 NT+?
 
 
Immo 


Model: A8 D3
Silnik: 4.2 TDI
Rocznik: 2007
Moc: 360
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 285
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-07, 15:47   

Na pewno będzie lepszy niż 10W60 :-)
 
 
pioootr 


Model: RS6 C5
Silnik: 4.2 TT
Rocznik: 2003
Moc: 450 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-05-08, 19:57   

Najlepszy to byłby olej 0W60, ale takiego nie ma...

Pamiętaj, że w RS6 masz zmienną fazę i hydrauliczne popychacze, które silnik musi napompować przy rozruchu. Między innymi dlatego producent zaleca 5W30.

Jeśli chcesz upalać auto lepiej zainwestuj w chłodnicę oleju (silnikowego i przekładniowego)
_________________
150 + 450 + 420 = 1020 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2012 by SportAudi.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Fora, strony, sklepy internetowe: e-Matteo.pl Create by: ziomekDesign