Poprzedni temat «» Następny temat
MAF - czyli jak moje auto pokłóciło się z przepływomierzem
Autor Wiadomość
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-08, 18:52   MAF - czyli jak moje auto pokłóciło się z przepływomierzem

Auto: S4 B5 2.7T AZB 2001.
Awaria podczas jazdy, wywaliło błędy:
- 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation
- 16487 MAF Sensor (G70): Signal too High
- 18265 Load Signal: Error Message from ECU

Stało się to podczas przyspieszania, obroty bardzo falują, brak mocy itd.

Co robiłem po kolei:
1. Odpiąłem 2 wtyczki koło przepustnicy, wyjąłem cały trójnik i go sprawdziłem, nie ma uszkodzeń
2. Usunąłem błędy, wyjąłem wtyczkę od przepływomierza
3. Odpaliłem auto (efekt: obroty stabilne, auto przyspiesza równo, na wolnych też chodzi), błędy przy wypiętej przepływce to: 16486 i 18265 (tak wiem, że wywala ten błąd zawsze przy problemach z dolotem)
4. Wyjąłem swoją przepływkę, wyczyściłem i wpiąłem. Efekt: auto OD RAZU GAŚNIE.
5. Kupiłem przepływkę używaną dokładnie ten sam model Hitachi, to samo, auto od razu GAŚNIE
6. Kupiłem przepływkę nową, Hitachi, podpinam - auto od razu gaśnie po odpaleniu.
7. Brak błędów gdy przepływomierz jest wpięty (którykolwiek), a auto nie odpala.

Przepływomierz mój, używany, kupiony nowy to Hitachi o numerach 06C 133 471A.

Co dalej uczynić?
 
 
daniel.c 

Model: B5 Avant
Silnik: AGB
Rocznik: 2000
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 56
Skąd: Łomża
Wysłany: 2019-01-08, 19:17   

Sprawdź czy szczelne są połączenia pomiędzy turbo, ic i przepustnicą. Możliwe, że spadła jakaś rura od ic.
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-08, 20:16   

Okazało się, że po wypięciu wtyczek od przepustnicy musiałem zrobić jej ponowną adaptację. Teraz auto odpala i pracuje bardzo niestabilnie na jałowym, aż gaśnie. Czyli gdzieś lewe powietrze, bo na dwóch przepływkach ten sam objaw dokładnie.
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ozorków

Wysłany: 2019-01-08, 20:19   

Na 100 lapie lewe powietrze. Sprawdz dokladnie dolot a napewno znajdziesz neiszczelnosc.
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-08, 20:27   

To chyba spróbuję ten patent u siebie przetestować, to chyba najlepsza opcja żeby cały dolot zdiagnozować?

http://www.vaglinks.com/D...LeakTesting.pdf
 
 
daniel.c 

Model: B5 Avant
Silnik: AGB
Rocznik: 2000
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 56
Skąd: Łomża
Wysłany: 2019-01-08, 20:33   

Jak auto gaśnie na wolnych to już musi być spora nieszczelność. Powinno się dać to namierzyć bez pompowania dolotu.
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-08, 20:37   

No to jutro posiedzę przy tym, na początek bez kombinowania w patenty. Dzięki daniel.c i kurpiu, dam znać jak się wyjaśni.

Finał akcji :

Mechanik przy zdejmowaniu przodu założył rurę do IC, ale jej nie przykręcił opaską. Zdmuchnęło ją całkowicie na bok.. Eh. Mechanicy.
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ozorków

Wysłany: 2019-01-10, 09:56   

Reasumujac zmien mechanika hehehe
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-10, 19:44   

kurpiu, długo by o mechanikach opowiadać :mrgreen: Niestety w miarę bliskiej okolicy średnio u mnie z kimś ogarniętym do zwykłych robótek przy 2.7.. Tunerów nie brak, ale mechaników niedobór.
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ozorków

Wysłany: 2019-01-10, 21:09   

Kazdy by chcial na gotowo:) hehehe
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-10, 22:04   

Ja po prostu chciałbym mechanika, któremu mogę zapłacić więcej, ale nie robi takiej lipy jak nie dokręcona opaska.. :roll: Wiem, że jest kilka wypromowanych firm, ale jeśli naprawa z góry szacowana jest na 500 zł, a nie mody i naprawy za 5000 zł, to nawet terminu nie znajdują. Takie błędne koło.
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ozorków

Wysłany: 2019-01-10, 23:16   

Termin zawsze sie znajdzie trzeba dbac o autka coraz ich mniej w dobrym stanie. I ludzie ktorzy chca dlabc tez coraz mniej
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
Matleniuszek 

Model: S4 B5
Silnik: AZB
Rocznik: 2001
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 138
Skąd: Bieruń

Wysłany: 2019-01-11, 08:18   

kurpiu, zgadza się, szkoda że do Was mam taki kawał drogi, ale możliwe że i tak moja eska u Was zawita kiedyś. ;-)
 
 
kurpiu 

Model: AGB
Rocznik: 98
Moc: 800
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ozorków

Wysłany: 2019-01-11, 11:09   

Jak cos zapraszam
_________________
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2012 by SportAudi.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Fora, strony, sklepy internetowe: e-Matteo.pl Create by: ziomekDesign