Poprzedni temat «» Następny temat
Drżenie
Autor Wiadomość
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-10-20, 21:06   Drżenie

Ciężko będzie opisać całą przypadłość, ale się postaram zrobić to jak najlepiej. (Proszę nie bić)

Otóż, podczas jazdy od prędkości około 80 km/h (nigdy w punkt) czuć drżenie budy, jakby od środka podwozia i słychać coś podobnego do buczenia z chrobotaniem (:D) Stan utrzymuje się do prędkości ok 100 km/h i później zanika. Co ciekawe, po puszczeniu gazu w tym zakresie prędkości objawy ustają. Te wspaniałe dźwięki mają charakter przerywany (jeśli wiecie o co mi chodzi ;) )
VAG nic nie pokazuje.
Auto przed wymianą przegubów zewnętrznych. Czy mogą one dawać takie objawy?
Czy może to być podpora wału?
Usterkę kojarzę od momentu wybebeszania skrzyni, kiedy wypluła uszczelnienie na wyjściu do TorSen'a. Skrzynia wtedy miała kapitalke, czyli nowy konwerter, tarczki, przejrzane kosze, wymienione uszczelnienia, zalany nowy olej plus filtr. Dlatego też skrzynię pomijam.
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
 
 
Mania 

Model: S6 C5, S4 B5
Silnik: 4.2, 2.7
Rocznik: 2002, 2000
Moc: tego nie wie nikt
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 16 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2018-10-22, 11:42   

Za szybko skrzynię pomijasz. Objawy idealnie pasują do nie zapinającego się lock'upu w konwerterze. Moim zdaniem skrzynia na stół i konwerter do reklamacji.
_________________
Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-01, 06:40   

Przy jakiej prędkości powinien konwerter łączyć na tc close? Bo na tc reg łączy dość szybko.
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
 
 
pawelosinski83 


Model: S4 B6 Avant Tip
Silnik: BBK
Rocznik: 2003
Moc: na pewno mniej niż seria :-P
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-05, 17:09   

lllbAZ napisał/a:
Przy jakiej prędkości powinien konwerter łączyć na tc close? Bo na tc reg łączy dość szybko.


z tego co patrzałem u mnie to 70, ale objawem były falujące obroty podczas jednostajnej jazdy i troszkę takie chroboanie jakby... po regeneracji konwertera obydwa problemy znikły
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-05, 17:55   

Rozmawiałem dziś z p. Januszem z Sserwis. Powiedział mi, żebym przyjrzał się najpierw przegubów wewnętrznym. Rzeczywiście, kiedy złapie za półoś i zacznę ruszać góra-dół, czuć luzy. Mówi mi, że to mało prawdopodobne, ażeby konwerter, który był niedawno wymieniany, dawał takie objawy.

Co do lekkiego falowania obrotów. Tez miewam je od zakupu auta. Jest to falowanie rzędu 50-100 obrotów, kiedy silnik jest rozgrzany, tylko podczas jednostajnej jazdy. Kiedy przeyspieszam tego nie ma. Stawiam na podciśnienie, ale nie mam speca w pobliżu, który by się tym zajął. Chyba będę musiał się bryknąć do tej Czernicy.

[ Dodano: 2018-11-05, 17:57 ]
Konwerter zapina. Sprawdzone na vcds. Zapina około 70 tak jak kolega pisał. W zależności od Nm, drżenie jest lub nie. Tzn jak jadę np na 5 biegu, wtedy drży, choć niezawisłe. Na 3 już nie. ;D. Bądź mądry i pisz wiersze.
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
 
 
pawelosinski83 


Model: S4 B6 Avant Tip
Silnik: BBK
Rocznik: 2003
Moc: na pewno mniej niż seria :-P
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-06, 11:44   

lllbAZ napisał/a:
Rozmawiałem dziś z p. Januszem z Sserwis. Powiedział mi, żebym przyjrzał się najpierw przegubów wewnętrznym. Rzeczywiście, kiedy złapie za półoś i zacznę ruszać góra-dół, czuć luzy. Mówi mi, że to mało prawdopodobne, ażeby konwerter, który był niedawno wymieniany, dawał takie objawy.

Co do lekkiego falowania obrotów. Tez miewam je od zakupu auta. Jest to falowanie rzędu 50-100 obrotów, kiedy silnik jest rozgrzany, tylko podczas jednostajnej jazdy. Kiedy przeyspieszam tego nie ma. Stawiam na podciśnienie, ale nie mam speca w pobliżu, który by się tym zajął. Chyba będę musiał się bryknąć do tej Czernicy.

[ Dodano: 2018-11-05, 17:57 ]
Konwerter zapina. Sprawdzone na vcds. Zapina około 70 tak jak kolega pisał. W zależności od Nm, drżenie jest lub nie. Tzn jak jadę np na 5 biegu, wtedy drży, choć niezawisłe. Na 3 już nie. ;D. Bądź mądry i pisz wiersze.


a własnie - falowanie też było u mnie większe po rozgrzaniu...
moim zdaniem podczas jazdy falowanie ze względu na jakieś podciśnienia jest mało prawdopodobne... wtedy występowałoby także (i w zasadzie głównie) przy trzymaniu obrotów na postoju...

nie wykluczone, że regeneracja... jak by to ująć... nie do końca się powiodła... :-)
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-06, 12:25   

Tego się właśnie obawiam.

Co do objawów towarzyszących, to podczas hamowania silnikiem, kiedy zapięty jest lockup i spalanie wynosi 0,0l/100km, nie zawsze, choć zdarza się, że też takie falowanie występuje. Postaram się dodać dziś filmiki. Dziwne wydaje mi się, że te falowania nie nasiliły się, ani nie ustąpiły pomimo wymiany oleju, tarczek w koszach, konwertera, filtra, uszczelnień i płukania skrzyni. :roll:

Pierwsze video.
https://youtu.be/_tjUap8qDHw
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
  
 
 
Masta_J

Model: S3
Rocznik: 2007
Moc: 430
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 623
Skąd: śląsk
Wysłany: 2018-11-06, 16:18   

Miałem coś podobnego kiedyś na tempomacie i to miała być wina podobno jakiegoś czujnika prędkości w skrzyni.
_________________
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
 
 
pawelosinski83 


Model: S4 B6 Avant Tip
Silnik: BBK
Rocznik: 2003
Moc: na pewno mniej niż seria :-P
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-06, 16:23   

lllbAZ napisał/a:

...
Pierwsze video.
https://youtu.be/_tjUap8qDHw


No jakbym widział swój obrotomierz... zauważ, że prędkość jest stabilna...
jakby konwerter trzymał a silnik falował to by całym autem szarpało przy takich wachaniach obrotów...
Moim zdaniem konwerter na 100% lub coś co nim steruje... no ale mówię na bazie swoich doświadczeń i boserwacji, więc nie wykluczone, że to co innego...
Daj koniecznie znać co to było jak już się uporasz ;-)
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-06, 17:28   

A zawór solenoid w hydraulice?
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
 
 
pawelosinski83 


Model: S4 B6 Avant Tip
Silnik: BBK
Rocznik: 2003
Moc: na pewno mniej niż seria :-P
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-11-08, 08:29   

upraszczając kazdy zawór to solenoid (cewka)... czego zawór masz na myśli?
jedyne co mi przychodzi do głowy to to o czym wspomniałem... sterowanie... przez zawór tc nie łapie do końca i puszcza albo łapie i puszcza na przemian... ale to by się działo powyżej 70, a ponizej nie.

Jeszcze przyszło mi do głowy jedno: nie wiem jak w RS ale w mojej esce w rybie S na skrzyni, tc łapie wcześniej, co skutkowało wyrażnie mniejszym falowaniem obrotów podczas spokojnej jednostajnej jazdy poniżej 70.
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-08, 11:40   

Nie doprecyzowaniem i tu mój błąd. Biję się w pierś. :mrgreen: z tym solenoid, chodziło mi dokładnie o zawory sterujące hydraulika w skrzyni. Czyli to, o czym napisałeś. Na S te objawy są o wiele mniejsze. Jestem umówiony do Sserwis na 14.11, wtedy się wszystko wyjaśni. :)

Jiby normalne, że w skrzyni ma prawo coś odmówić roboty i nie ma w tym nic dziwnego, ale nie, kiedy wydajesz już niemałą sumę i jesteś zapewniony o ty, że wszystko cycuś, podczas, gdy rok później musisz znów wracać do tematu.

Mam kilka przypuszczeń:
Poziom oleju
Uszkodzona pompa oleju
Któryś z zaworów w hydraulice lub ogólnie płyta sterująca
Konwerter (choć po poprzedniej wymianie obroty też falowały)

Wcześniej sądziłem, że falowanie to wina podciśnienia, ale by się teraz to nie kleiło w całość.
Te drżenie, jakby się jechało po tarce znów pasowało do uszkodzenia elementu przeniesienia napędu, jak wał, czy przegub wewnętrzny, którym mówił Pan Janusz z Sserwis.
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
  
 
 
DobrzanskiS4B5 

Model: S4 B5
Silnik: 3.0 BiTurbo
Rocznik: 1999
Moc: 700+HP 900+NM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 868
Skąd: Cze-wa

Wysłany: 2018-11-08, 18:55   

Przeguby wewnętrzne zrób,to będą one.
Nawet jak siedzisz pod autem i nie maja strasznych luzów to uwierz ze pod obciążeniem daja super efekty tak jak by silnik chciał wyskoczyć z budy
_________________
[ D O B R Z A Ń S K I ]
 
 
lllbAZ 

Model: S6
Silnik: ANK
Rocznik: 2002
Moc: wstyd się przyznać
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2016
Posty: 90
Skąd: silesia
Wysłany: 2018-11-08, 19:18   

Witam Cię i dziękuję za odpowiedź. Powiem mechowi, żeby zwrócił na nie uwagę. Pewnie skrzynia i tak wyjedzie na stół, to przeguby mogą przy okazji ogarnąć. Po odstawieniu auta każę sprawdzić luzy na nich, choć tak jak mówię, ta „tarka” pojawia się jedynie przy zapiętym lockup na pozycji TC close. Odnośnie tych falowanie, po rozmowie i rozważeniu kilku zmiennych podejrzenia padły na płytę sterującą hydrauliką. Podobno zaworki elektromagnetyczne lubią się zacierać i przez ograniczony przepływ medium dzieją się takie kwiatki i sam konwerter nie musi powodować tych objawów, choć może.
_________________
ą, ć, ę, ł, ó, ź, ż - znam je. ;)
 
 
Mania 

Model: S6 C5, S4 B5
Silnik: 4.2, 2.7
Rocznik: 2002, 2000
Moc: tego nie wie nikt
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 16 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2018-11-08, 21:58   

U mnie zaczęło się od falowania obrotów w okolicy 70km/h tak jakieś 100-200 obrotów. Później jak jechałam przy prędkości 70-100km/h był dźwięk z napędu jakbym jechała kołami po pomalowanym pasie wyznaczającym pas ruchu. Jeździłam tak "od znawcy do znawcy" każdy wszystko sprawdzał i rozkładał ręce, aż w końcu tylko pierd**nęło konkretnie, w lusterku zobaczyłam wybory nowego papieża i skończyła skrzynia swój żywot.... Po remoncie wszystkie problemy się skończyły.
_________________
Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2012 by SportAudi.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Fora, strony, sklepy internetowe: e-Matteo.pl Create by: ziomekDesign