Poprzedni temat «» Następny temat
S4 B5 OEM+ by K4RW4S
Autor Wiadomość
K4RW4S 

Model: S4 B5
Silnik: 2.7 Biturbo
Rocznik: 1999
Moc: ~300
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 75
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2018-01-31, 19:24   S4 B5 OEM+ by K4RW4S

Witam Audiholicy!

Krótki opis i historia zmian jakie poczyniłem w mojej esce. Auto było moim marzeniem zaraz po RS4, które pozostaje do dzisiaj w sferze mokrych nocnych polucji. W lipcu 2016 udało się zakupić auto. Ze szczątkową wiedzą o 2,7T pojechałem i kupiłem. Na szczescie nie była to wtopa roku :)
Po krótce.

Audi S4 B5 1999r 2,7T ~266000km(w dniu kupna bo dziś prawie 300k) LY9B, czyli tzw półlift bo buda poliftowa, środek niby też ale zegarek analogowy i zderzak tył przedliftowy oraz brak CAN-ów. Kupione po sprowadzeniu ze Szwajcarii od pierwszego właściciela jako totalna seria. Oczywiście auto na jezdzie próbnej jechało dla mnie rewelacyjnie (przesiadka z 1,8 125KM) ale oczywiscie w trybie awaryjnym bo jak w każdej leciwej esce EGT uwalone. Na przestrzeni tych kilkunastu miesięcy wpadło wiele modyfikacji i napraw. Postaram się wymienić większość z nich..

Niektóre wpadły już drugiego dnia po zakupie bo zaopatrzyłem się w klamoty już przed zakupem eski.

Mody i naprawy jakie wpadły do auta:
-wymiana kubełków na Recaro
-nowe EGT (nowe płytki zalane żelem do elektroniki)
-wymiana akumulatora
-nowy komplet rozrząd Conti z wszystkimi paskami wielorowkowymi i pompą wody\termostatem
-nowy płyn chlodniczy FEBI G12
-nowy płyn hamulcowy MOTUL dot 5.1
-nowy olej Valvoline vr1 Racing 5w50 + filtr + płukanka Liquy Moly
-nowy filtr paliwa
-świece NGK PFR7Q
-nowy snub
-nowy filtr kabinowy węglowy
-nowy przegub zewnętrzny LP
-nowe oba silniczki regulacji wysokości reflektorów
-regeneracja przednich reflektorów + nowe odbłyśniki Xenon + nowe żarniki OSRAM Nightbreaker 4300K
-dwa nowe wahacze dolne lemforder
-nowy olej w skrzyni i moście tylnym MOTUL
-nowe mocowania amortyzatorów tył - Audi oem
-wymiana sterownika na literke D z softem Sportec + LC ( wiem to był błąd jesli chodzi o soft )
-wkładka filtra powietrza K&N
-swap hamulcy Brembo z18 + stalowy oplot + nawiewy z VW Phaeton
-kompletny wydech Milltek (na V-band) + 3 calowe DP owinięte bandażem + nowe sondy - przy wymianie okazało się że prawdopodobnie Turbawki były wymieniane przez Szwajcara bo były w mega stanie. Zero pęknięć, luzów czy wycieków
-nowe DV
-nowe złącze 12V w bagażniku
-nowy kompletny motor w centralnym zamku
-wymiana czujnika ABS
-wymiana koronki ABS na jednym kole
-nowe zawory na odmie
-serwis klimatyzacji + ozonowanie 60 minutowe
-wymiana przednich głośników na HERTZ esk 130 + wzmacniacz KENWOOD 550W
-sylikony na cały dolot + fhose ( SRAMCO :P )
-SMIC alu wieksze china (dospawane uchwyty oraz wieszaki) + dopasowanie kierownic powietrza (uszczelnienie kierownic, modelowanie na ciepło do wiekszych IC, położenie kierownic na IC na uszczelce krawędziowej)
-nowy FIS
-wymiana tunelu 1DIN na 2DIN
-RNSE + CAN emu + self made bluetooth
-osłona wybieraka 2 din w hydrografice
-nowy n75
-nowy czujnik temperatury silnika
-sprężyny przód H&R + geometria (jak ktoś ma tyły to przygarne bo przyszły pęknięte)
-sprzęgło SACHS performance + wymiana uszczelnien na wale
-pakiet zima+ w Auto SPA Guzik Toruń
-lustra RS4
-wymiana lampy tylnej prawej bo była spękana
-nowy fotochrom wewnętrzny
-grill przód pomalowany w kolor nadwozia + znaczek w kolor lusterek
-pompa paliwa DW200
-wskaźnik doładowania w customowym kubku z kratki
-zmiana kodowania licznika tak aby piszczał przy otwarciu którychkolwiek drzwi\zmiana języka na angielski\komunikat aby wcisnąć sprzęgło przy odpalaniu/ikona zapinania pasów
-zmiana kodowania w centralnym - selektywne otwieranie drzwi\zamykanie przy 15km/h

...i co tam jeszcze zapomniałem napisać...

Auto kulało mocowo mimo modów. Na hamowni przy palivie V-Power wyszło 272,2KM \ 473Nm na tym nieszczesnym Sportecu. Soft był chyba jakiś lipny bo generalnie 1,2Bar doładowanie ale działo sie coś dziwnego bo tylko i wyłącznie na 6 biegu ładował 1,4Bar co mnie wystraszyło bo to już cyferki śmiertelne dla K03. Ewidentnie było coś nie tak. Auto pojechało na diagnoze do Ghosta. Pierwotnie myslano że świece lub cewki i założono drugi raz nowe PFR7Q. Auto cofało zapłon i szarpało. Okazało się, że mimo większych IC w dolocie ponad 70stopni oraz nieszczelność DV (a były nowe z ASO). Decyzja, piszemy nowy soft pod auto + Bypass DV N245. Uruchomiono LC i FS. Na dzisiaj auto zbiera sie pięknie ale nie było jeszcze hamowane. Są plany do zrobienia, które na bank wpadną.

Między innymi:
-na lato wpadają nowe felgi zakupione w tym tygodniu + nowe opony.
-w lutym jestem umowiony na montaż czterotłoku na tył + ori zacisk do ręcznego
-wymiana klapy tylnej na idealną bo ta jest w kiepskim stanie + nowe silowniki
-lotka ori z RS4
-renowacja Recaro + naprawa bądź wymiana mat grzewczych
-gwint KW V3 + przeróbka wydechu bo jest za nisko
-zmiana folii na aucie po znalezieniu klapy
-modyfikacja kierownicy
-wymiana łapy dyfra
-K04 RS4
-przelutowanie lampki bagażnika
-nowe podszybie kompletne
-pomalowanie zderzaka przedniego
-uruchomienie telefonu pokładowego
-FMIC albo Wagnery SMIC
-chłodnica oleju
-porządny remont skrzyni bo jedynka buczy a przy pałowaniu na torze ciężko wrzucić dwójeczke

itp itd co tam do głowy wpadnie. Nie bede sie rozpisywal co tam mam zamiar wsadzić bo plany jedno a życie drugie. A tak w ogóle to moje daily :D Auto było ze mną trzy razy na Węgrzech i nic sie nie działo :)

mały zestaw fotek:
1. po przekroczeniu granicy:


2. po zakupie












3. a tutaj już początki modów i aktualne foty:


obwódka wskaźnika doładowania już pomalowana w czerń :D























3. Aktualne na zimowym setupie:
 
 
16vg60


Model: R$4 B5
Silnik: 2.7 AZR
Rocznik: 2001
Moc: 440
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 282
Skąd: lublin
Wysłany: 2018-01-31, 19:38   

fajne auto,fajny opis,sporo zrobione ,podejscie zdrowe,niech cieszy i bezawaryjnie podaje ;-)

Pozdr.
_________________
RS4 B5,Sportec 10X19",Big Brake 8Pot,Wagner,Bc Racing ...
 
 
ZbychuBt 


Model: S4 B5
Silnik: 2.7 Bt
Rocznik: 1999
Moc: 580/722
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 437
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-01-31, 19:43   

No Panie widac ze essa trafiła w dobre ręce :-P
_________________
S4B5
Wagner&Loba 1.6i
 
 
SwogONE 

Model: A6 C5
Silnik: 2.7 BiTurbo
Rocznik: 2003
Moc: 250KM
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2018-01-31, 20:16   

Już jest dobrze a idziesz w kierunku, że będzie tylko lepiej :D
_________________
A4 B5 2.8V6 Quattro Sedan Manual - było
A6 C5 2.7V6 BiTurbo Quattro TIP Avant - jest
 
 
KCR 

Model: S4 B5
Silnik: 2.7 biturbo
Rocznik: 1999
Moc: 300+
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 45
Skąd: że znowu
Wysłany: 2018-03-05, 15:25   

Wuja dawaj foty na nowym kole, o niebo lepiej wygląda.
_________________
Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
 
 
K4RW4S 

Model: S4 B5
Silnik: 2.7 Biturbo
Rocznik: 1999
Moc: ~300
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 75
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2018-03-26, 09:14   

wrzuce foty jak auto wróci z czterotłoka....

[ Dodano: 2018-04-03, 22:11 ]
Mały update. Poszedlem po rozum do głowy i kazałem też zrobić renowację przednich zacisków (plus wszystkie śruby do azotowania) jak i poprawnie je zamontować bo oczywiście były odwrotnie. Żeby nie było za kolorowo, doszły też śruby mimośrodowe i tuleje bo były tak zażarte że jedyna opcja to piła szablasta :( kolejny kwiatek to zapieczony prawy czujnik ABS w zwrotnicy, jak znam życie treba bedzie go wykuwać i kupić nowy. Nowe łożyska do piast...ogólnie koszta rosną ale mam nadzieję że efekt mnie zadowoli....
 
 
RoberToo 


Model: S4
Silnik: AGB
Rocznik: 1999
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 205
Skąd: KBK
Wysłany: 2018-04-04, 09:13   

Dużo porobione a i dużo planów . Tak trzymaj fajna Eska :-) :-)
 
 
K4RW4S 

Model: S4 B5
Silnik: 2.7 Biturbo
Rocznik: 1999
Moc: ~300
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 75
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2018-04-16, 11:37   



Letnie koło. W tym tygodniu wraca auto z czterotłoka to porobie lepsze foty
 
 
WojtasTaba 

Model: S4 B5 sedan FL
Silnik: 2.7 biturbo
Rocznik: 2000
Moc: 338
Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 68
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 2018-04-16, 17:29   

Zdecydowanie czekamy ;-)
 
 
Krystek27a6

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-04-16, 18:40   

Bardzo ładne auto, lepiej powiedz co to za felga i gdzie dawałeś do regeneracji zaciski i jakie koszta może być na pw.
_________________
a6 2.7biturbo 400+
 
 
RoberToo 


Model: S4
Silnik: AGB
Rocznik: 1999
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 205
Skąd: KBK
Wysłany: 2018-04-16, 19:15   

Krystek27a6 napisał/a:
Bardzo ładne auto, lepiej powiedz co to za felga i gdzie dawałeś do regeneracji zaciski i jakie koszta może być na pw.


Felgi to Pompei Audi od rs6 8-)
Dawaj zdjęcia , dobrze to usiadło na b5 :shock:
 
 
K4RW4S 

Model: S4 B5
Silnik: 2.7 Biturbo
Rocznik: 1999
Moc: ~300
Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 75
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2018-04-16, 22:51   

Jesli chodzi o koszty hamulca tył to tak jak pisalem wczesniej temat rzeka i z dnia na dzien rosną. Auto juz 4ty tydzien wisi na podnosniku. Łącznie z zaciskami 4ro tlokowymi mod wyjdzie worek PLN, ale poszedłem na maksa, żadnych ustępstw i wszystkie nowe klamoty bez siłowania sie z umęczonym czujnikiem abs. Jesli juz wszystko jes na wierzchu to czemu nie wyszkiełkować\piaskować i pomalować, także zwrotnice itp zabezpieczone. Dodatkowo kazałem przygotować Z18 na tarcze 375-385mm. Jedynym warunkiem bybło zmieszczenie tego w avusie 3 na zime oczywiscie w 18 calach. Takze jak te Ml-owskie tarcze sie skonczą to wjeżdża na pokład dwuczęściowa tarcza 375mm.....może troszke więcej ale to życie zweryfikuje bo narazie przy wstepnych przymiarkach nakładają się otwory i nie ma jak zrobić adaptera....temat do rozgryzienia. Nie wiadomo czy skoncza w tymtygodniu bo dopiero dzisiaj wrócił adapter na dwa zaciski z obrabiarek i jutro idzie na anode więc gotowy bedzie dopiero w środe-czwartek....będę informował na bieżąco. Dodatkowo do auta już jedzie KW V1 także bedzie niżej tylko musze magikówod wydechówodwiedzic bo dp są za nisko i bedą szurać...już szurają a gdzie przy gwincie....pozdro


Byłbym zapomniał....wleciała też osłona vr5...czeka na montaż....tylko ku*wa auta brak...brrrrrr
  
 
 
RoberToo 


Model: S4
Silnik: AGB
Rocznik: 1999
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 205
Skąd: KBK
Wysłany: 2018-04-17, 12:33   

Co to za osłona od vr5 ?
 
 
grzesiek1985 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 366
Skąd: Pulawy
Wysłany: 2018-04-17, 13:29   

RoberToo napisał/a:
Co to za osłona od vr5 ?
od Passata
 
 
Krystek27a6

Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 6
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-04-17, 17:42   

ta oslona od vr5 to na silnik bo nie kumam??? :mrgreen:
_________________
a6 2.7biturbo 400+
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Copyright © 2012 by SportAudi.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Fora, strony, sklepy internetowe: e-Matteo.pl Create by: ziomekDesign